Civilization 6 kamera döndürme özelliği ile haritaya farklı açılardan bakabiliyorsunuz. Ancak ALT tuşu ile birlikte fare sol tuşuna basılı tutmayı bıraktığınızda görünüm başlangıç durumuna geri geliyor. Yeni bakış açısını sabitlemek mümkün.

[icon name=”numeric-1-box” size=”medium”] [icon name=”camera” size=”medium”] İlk bakış açısı:

civilization ilk açı

[icon name=”numeric-2-box” size=”medium”] [icon name=”camera-switch” size=”medium”] Döndürülmüş açı:

civilization ikinci açı

Civilization 6 kamera döndürmenin sabitlenmesi

Sabitleme işlemi için ‘worldinpit.lua’ dosyası içinde birkaç değişiklik yapacağız.

  • Steam üzerinde oyuna sağ tıklayarak özellikler penceresini, sonrasında yerel dosyalar sekmesini açın ve ‘Yerel Dosyalara Gözat”ı tıklayın.

civilization-6-yerel-dosyalar

  • Base\Assets\UI” dizini içerisinde WorldInput.lua dosyasını bulun ve yedekleyin. (örn. WorldInput.lua.bak)
  • WorldInput.lua dosyasını bir metin düzenleyici ile açın. (hızlı ve basit kullanım açısından Notepad++ uygun)
  • 127. satırdaki “m_kTutorialUnitMoveRestrictions” değeri altına aşağıdaki şekilde iki satır ekleyin:

local m_kTutorialUnitMoveRestrictions :table = nil; -- Restrictions for moving (anywhere) of a selected unit type.
local m_spinStartX :number = 0;
local m_spinStartY :number = 0;

  • Sonrasında 397. satırlarda olan “function UpdateDragMap()“ı bulun.
  • Bu blok içinde 414. satırda aşağıdaki kodu göreceksiniz:

if m_isALTDown then
UI.SpinMap( m_dragStartX - x, m_dragStartY - y );
else

  • Bunu aşağıdaki ile değiştirin:

if m_isALTDown then
UI.SpinMap( m_spinStartX + dx, m_spinStartY + dy );
m_spinStartX = m_spinStartX + dx;
m_spinStartY = m_spinStartY + dy;
else

  • 430. satırdaki “function EndDragMap()“ı bulun.
  • 430. satırın aşağıdaki gibi olması gerekli:

-- UI.SpinMap( 0, 0 );

  • Dosyayı kaydedin ve çıkın.

Oyun içerisinde farklı kamera açıları ile oynamak daha keyifli, denemekte fayda var.

Kaynak: How to keep camera rotated – solution