Likya Yolu yürüyüşünün on birinci gününde Kalkan’dan başlayıp sert bir çıkıştan sonra inişte Bezirgan’ın meşhur tahıl ambarlarını göreceğim. Kısa bir mola sonrası günü Sarıbelen’de bitireceğim.

🥾 Yürüyüş Zamanı

Kalkan merkezden itibaren 1-2 km Kaş-Seydikemer yolu kenarından yürümeniz gerekiyor başlangıçta. Bu otoyol kenarı olan bölüm başlangıçta bir vasıta ile atlanabilir, ben de böyle yaptım.

Otoyol kenarında Likya Yolu tabelası görülebiliyor. Hemen çıkış başlıyor.

🏕️ Kalkan Alternatif Konaklama Alanı

Çok geçmeden yaklaşık 500 metre sonra 2019 yılı Eylül vaktinde ben geçerken yeni yapılan bir konaklama alanına rastladım. İşaretler bu mekanın içinden geçiyor.

1-2 kişilik minik, üçgen yapılı bungalovlar bulunuyordu bu mekanda. İşletme mantığını bilemem ancak çadır da kurulabilir düzlükler oluşturulmuştu. Şehirden uzak zeytin ağaçları içinde konaklama için güzel bir seçenek olabilir.

Üçgen bungalovlardan sonra biraz ilerleyince kullandığım rota ile Likya işaretleri birbirinden zıt yönlerde gitmeye başladı.

Bu sefer işaretleri takip ettim. Çok gitmeden açık bir alana çıktım. Sağda solda işaret falan kalmamıştı. Yol açma çalışması yapılmış. Belki bir işaret görürüm ümidiyle bu yoldan devam ettim, nafile.

Küçük çaplı olarak yolumu kaybettim. Yukarı bölgeye bakıp ileride asıl yolu bulma ümidiyle devam ettim. 1,5-2 km sonra Sarnıçbaşı’nda Likya tabelasını görüp rahatladım.

Bezirgan tabelasından sonra 300m rakımdan 800m rakıma çıkılacak sert çıkış başlıyor. Çıkış yorucu, önce evlerin önündeki sokak boyunca ilerleniyor. Sonrasında doğa ile başbaşasınız.

Tepe noktasına yaklaşırken külubenin oralarda üçlü bir karaca ya da ceylan grubu ile karşılaştım. Birkaç saniye göz göze geldik, sonrasında hızlıca kaçtılar.

Eğim dik, çıkış açık alanda, güneşli bir günde yorucu. Arada bir arkanıza ve Kalkan tarafına bakın. Güzel manzarayı kaçırmayın.

Çıkış sonrası bir su kuyusu var ama içmek için kullanılamaz. Burdan Bezirgan’a kadar güzel bir patikadan, hafif eğimli bir iniş var.

📸 Bezirgan Tahıl Ambarları

Bezirgan 700’lü rakımda düzlük alanda kurulmuş bir yerleşke. Hemen iniş sonrası ilk olarak tahıl ambarları karşınıza çıkıyor. Dinlenip bol bol fotoğraf çekin. :)

Tahıl ambarlarının az ilerisinde sol tarafta da içme suyunuzu tazeleyebileceğiniz akan bir çeşme bulunuyor.

Bezirgan içine girince merkezde caminin yanında da ağaç altı bir dinlenme platformu var. Etraftaki bakkallardan da yiyecek içecek ihtiyacı karşılanabilir. Öğle yemek molasını burada yaptıktan sonra Sarıbelen yoluna devam ettim.

Bezirgan sonrası otoyolu geçip karşıda oldukça dik patika girişini bulmanız gerekli. İşaretler biraz kayıp bu aşamada. Birkaç yüz metre yanlış yolda gittikten sonra geri dönüp doğru girişi buldum.

%20 üzerinde eğimli dik bir çıkış, kısa kısa molalar iyi gelecektir. Bu dikliği aştıktan hemen sonra zaten Sarıbelen karşıda görülebiliyor.

İnişe geçilen patikanın az kullanıldığı belli. İşaretler biraz kayıptı ve çalılıklar oldukça sık. Yanlış tarafa gitmek oldukça mümkün. Bezirgan sonrası GPS desteği oldukça faydalı oldu.

Sarıbelen’e yaklaşırken birkaç tarlanın kenarından geçiliyor. Hafif bir çıkış sonrası Sarıbelen’desiniz. Hemen giriş bölümlerinde 3-5 tane agresif köpek vardı. Sakin kalmaya çalışın. :)

🏕️ Konaklama

Sarıbelen’de bir iki konaklama hizmeti veren yer vardı. Pek çadırlık bölge görmedim. Bu konaklama yerini sormak için yolda Osman (Önal) Abi ile karşılaştım.

Ayaküstü beş on dakika sohbet ettik. “Gel bende kal istersen.” gibi bir teklif yaptı. Ücret falan diye kem küm edince “Yolda başka yerlere ne verdiysen, gönlünden ne koparsa..” diye karşılık verdi. :)

Ne diyebilirim, Osman Abi’nin misafiri oldum Sarıbelen’de o akşam. Sofrasını odasını paylaştı, çay içtik, sohbet ettik.

Bahçesini gezdik. Her şeyi yetiştirip doğal tüketiyor. Çok güzel bir bahçesi vardı.

Sabah yola koyulurken de bahçesindeki meyvelerin hepsinden bir çıkın hazırlayıp verdi. Keçiboynuzu, ceviz, badem gibi kuru yemişler de vardı. “Bak bunlar iyi enerji verir sana.” deyip uğurladı. :D

📝 Likya Yolu – 11 – Kalkan – Sarnıçbaşı – Bezirgan – Sarıbelen (27.09.2019) Yürüyüş Notlarım:

🏞 #solo #likyayoluyürüyüşü 11. gün Kalkan – Bezirgan – Sarıbelen: 13.8 km 900 mt çıkış 280 mt iniş ile kapandı. (Toplam 156.8)

🛣 Kalkan dan Bezirgan tabelasına kadar olan yaklaşık 2.5 km lik asfaltı pas geçtim. Bezirgan tabelası başlangıç yerim.

🗻 Doğrudan çıkış ile başlıyor etap. Erken saatte çıkmanın avantajı hava sıcaklığı oldu. Gölgelik alan yok çıkış boyunca.

⚠️ Osmanlı Sarnıcına kadar olan kısım içerisinde yoldan çıktım. Birkaç yüz metre sapmışım. Tepelerdeki elektrik direkleri yol yordam bulmada yardımcı. İşaretler bir süre sonra kayboluyor. Dozer falan geçip her yere taş yığmış.

⛰ Çıkışta Kalkan manzarası güzel. Çıkışın sonunda kayalıklara çıkıp zirve yapın.

🐐 🦌 Çıkış bittikten sonra 3-4 geyik ya da karaca gördüm sanırım. Ama sohbette dağ keçisidir onlar dediler. Pek keçi ye benzemiyorlardı açıkçası sekmelerinden.

🤳 Bezirgana iniş keyifli. Tahıl ambarları simge olmuş burada. Bezirganda market bulunuyor. Cami yanındaki etrafı oturaklı ağaç altı tam mola yeri.

💧 2.5 lt su ile başlayıp Bezirganda tazelemek yeterli.

⚠️ Sarıbelen e inişte makiler sık. Biraz işaret sıkıntısı var burada da yoldan çıktım. :)

📌 İşaretleri kaybettiğimde Gps ve uygulamanın sesli uyarıcısı çok işe yarıyor. Rotaları cepten bir uygulama ile mutlaka takip etmeli!

🐕🐩 Sarıbelen girişinde yine köpekler. Çantalıları pek sevmiyorlar.

🏕 Sarıbelende birkaç pansiyon da var odasını kiralayanlar da. İkinci seçenek bu sefer konaklama.

🧭 GPS Rota – 🗺️ Konum Bilgisi

👣 Güzergâh 👣

Önceki gün: Likya Yolu: 10. Gün, Gelemiş – Patara – Pınarkürü – Delikkemer – Kalkan